Duri dan Mawar

Cinta itu kita hendak bersamanya hingga ke syurga - Hilal Asyraf


Entah bagaimana, diriku sudah berada di hadapan rumahnya. Ayah dan Ibu masih belum keluar dari kereta sewa. Ambil masa untuk berkemas-kemas sebelum berjumpa dengan bakal besan. Aku yang terlalu gopoh barangkali.

"Ya. Kali ini aku telah bersedia. Bersedia untuk menggalas tanggungjawab yang besar ini. Serius. Bukan kerana suka-suka." bisik hati kecilku.

Usai sampai di lapangan terbang tadi, terus saja ke rumah ini tanpa menghubunginya dahulu. Lagipun, aku tidak mempunyai nombor telefon bimbitnya. Apatah lagi nak hubunginya. Hanya berbekalkan kepercayaan 
pada janji Allah.

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Karena Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu...


Tiba-tiba lagu nasyid kumpulan Inteam 'Doa seorang kekasih' menerjah di minda. Jadi lebih yakin.

Tapi hari ini ku lihat sudah ramai yang memenuhi rumahnya. Ada majlis kah? Silap ku juga tak khabar awal-awal. Sekurang-kurangnya telefon atau sms. Tapi entahlah. Diriku semacam nekad untuk bertemu ayah dan ibunya.

"Munsyi. Kau pun datang harini. Ingatkan kau tak datang."

"Eh, Yusman. Tak nampak kau tadi. Sihat ke? Ada majlis apa sebenarnya ni? Ramai betul datang "

"Alhamdulillah. erk, tak tahu ke?"

"Tak. kenapa?"

*************


Assalamualaikum.
nota: masih menyiapkan slides untuk pembentangan esok tengah hari.Terima Kasih pada yang memberi tips-tips penting ketika memberi pembentangan. Semoga Allah balas jasa kamu.

nota2: abah balik dari Terengganu malam semalam. Tapi sedikit demam. Sudah makan ubat dan rehat.

nota3: oh, by the way, nak teruskan atau tidak cerita di atas. Macam malas. Ambil sedikit masa untuk tulis cerita berdasarkan pengalaman ini.

nota4: Doakan saya ya untuk esok. (^_^) Gambarimasu~

Till then, Have a nice day ahead.


All the blue coloured words are links to another related posts. Feel free to click. \(^_^)/

Find Munsyi's Blogs on Facebook
 

Comments

22 Responses to "Duri dan Mawar"
  1. Moga dipermudahkan segala urusan , dilindungi dari segala kerumitan dan kesulitan

  2. Gosh!
    I realized something.
    Why I wrote all the comments in English while actually U wrote in BM?

    Gomenasai!

    ^^"

  3. Should I feel anxious or curious for this entry?

    XD

    But then, be patience and stay calm my nakama. InsyaALLAH, everything will be good for U. My doa is always for you anyway.

    =)

    Take care.
    I'm not going to school tomorrow anyway. =)


    Note 1 : Good luck!

    Note 2 : May Dato' get well soon. =)

    Note 3 : Write some more. Who knows I can ask U to be my co-writer. =p

    Note 4 : Always. Aja! Aja! Fighting!

  4. wish to read the next part of ths story..yes u should continue writing.. i started to like ur BM entries..

  5. sy tertunggu tunggu nk bace ksah selanjutnya ni..
    mode:excited... cpt2 update.. (tiba2 memaksa pulak kan) haha..

    btw, permulaan yg baik.. =)

  6. all the best...then continue the story..hehe

  7. sila sambung =)
    ada bakat bercerita..bm pula tu..

  8. Shu'bah.

    Genggam kepercayaan yang indah itu hanya bila dia halal untukmu.

    P/S: Membaca entry ni macam tengah baca diari sy jugak.Teruskan menyambung cerita ini dalam edisi BM.

  9. uhh tgk tajuk entri ni pun dah tertarik, apatah lg ceritanya..ada unsur-unsur suspen. hrp bersambung lg.. heehe

  10. aikkk adakah majlis hmm hmm haha hope cerita ini akan jadi lebih baik:)

  11. ahh, ade sambungan ke? OMG.

    am waiting :)

  12. sambung2 shu'bah....nak tau ni...hhehe

    good luck!=)

  13. gravatar Anonymous says: [Reply to comment]

    my dear son...umi rasa entry cukup baik...tp cepat sgt suspennya...cpt2 smbung critenya...jgn jd mcm umi ramai sgt yg tertunggu2...
    -umi-

  14. woot2! write lg ojisan! ni student tgh boring, bz ngan skola..nk stress release cket from my blog list! :D k? ciaann nenek nie. :)

  15. @kak jie
    thanks a lot for the doa. :)


    @zara
    It went very well thanks to the doa by my dear friends. Oh, u should. hehe

    Dato' is better now..alhamdulillah.

    (dont worry, just write in English. It's okay)


    @Atiqah
    hehe. glad u like it. I'm a beginner in BM writings so please bear with me any tatabahasa errors and so on.


    @ChuyRy
    thanks bro.:)


    @Syazwani
    Terima kasih sis. tak sangka ada yg bminat nk baca sambungannya. :)

  16. @sinar
    InsyaAllah. sudah smbung. jzkillah ye sudi bace. :)


    @amirah
    yeay thanks. 2nd chapter is up.


    @fatin
    thanks fatin. insyaAllah, sy akan ingat itu.

    p/s: ni pun luahan hati kot.hehe. will be continued


    @kyo
    ini cerita pendek, cerpen..sje try menulis. :)


    @izati
    ade unsur suspen ke?xprasan sgt. hehe..thanks coz reading it.

  17. @cik eiyda
    thanks sis =)


    @naz
    hehe..majlis apa agaknya? thanks for reading this.


    @balqis
    2nd dah ade..tgh menulis 3rd.

    thanks ya ;)


    @K.ZFatini
    hehe. insyaAllah. thanks also for the wish.


    @umi
    hehe..lmbat nk tunggu next cerpen umi. :)


    @obachan
    yg penting study k..kate nk skor. :)

  18. bagusnyer~ jrg lelaki nak berkongsi cer sal ni~ ;)

  19. hehe. saje nak try tulis cerpen. :)

Blog Widget by LinkWithin

My Previous Stories

Web Statistics