Kamu kena senyum ok..

Asslamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Sudah boleh tersenyum lebar, walaupun sebenarnya kepala masih serabut memikirkan 2 midterm semalam yang tidak dapat dijawab dengan elok. Doakan semoga Allah bagi keputusan yang baik ya. Masih berada di UIA kerana keluarga pergi ke Johor Bahru dan tiada orang di rumah. Jadi, bertolak balik hari ni saja.

Kata mereka tentang saya

[1]
"Kau suka senyum ketat dalam gambar, tu orang ingatkan kau orang yang serius"
 
Ramai yang kata saya jarang senyum. Baik di blog (memang tak selalu letak gambar sendiri), mahupun di FB. Boleh rujuk gambar profile pictures FB.


Cuba lihat gambar² ni dan kesan persamaannya. Ya. hanya dua gambar yang tersenyum, yang lain gambar pandang tempat lain. Tak tahu la kenapa suka pose macam tu. Muka ala-ala bongkak gitu.hehe

[2]
Pernah ditanya soalan begini di formspring:

Soalan: Apakah petua untuk memperoleh wajah nampak tidak penat dan badan sentiasa bertenaga seperti kamu yang kelihatan ceria?

Jawapan saya: sentiasa berada di kalangan rakan² yang tak memenatkan dan senyum bila nampak sesuatu atau seseorang yg mengembirakan hati. sebab tu caranya nak buat org tak penat tengok kita dan kita tak nampak penat.

dan kalau sekali sekala, dah puas paksa diri, manjakan diri juga. :)

Kalau kamu berada di kalangan orang yang saya kenal, kamu akan tahu yang saya suka melawak.Mungkin orang yang tanya ini pernah terlihat saya di UIA.

[3]
"Kau jangan senyum Munsyi. Sebab nanti ramai yang terpikat."

Ok. Yang ini kawan baik saya cakap bila nampak profile picture FB yang tersenyum di atas. Dan pandangannya betul lepas ada yang puji suka lihat saya senyum seperti itu. :)


Pesan saya

"Kamu yang mengajar saya cara senyum sambil tutup mata, Senyumlah dan hadapi masalah dengan tenang"

"Kamu yang sedang menghadapi ujian dari Allah, Senyumlah, dan yakin dengan bantuan Allah. Hanya perlu berusaha mencari penyelesaiannya dan meminta dariNya. InsyaAllah saya akan membantu."

"Kamu yang sedang marah. Ambil wudhu', Solat Sunat, dan senyumlah. Moga padam api amarah itu."

"Kamu yang membaca entri ini sambil membuat muka kelat. Senyumlah. Mesti terpengaruh dengan penulisan [Joegrimjow] ini kan? ^_^ 

Jangan risau. Saya akan cuba menceriakan pembaca sebaik mungkin. Tak percaya, sila tanya [HamiAsraff] yang pernah bersua muka. Ceria kan?hehe"
Ceriakan saya?hehe

"dan kamu, teruskan senyum nampak gigi, itukan trademark kamu, asalkan ada yang senang, pasti tak kata garang atau ketat"

dan kepada semua juga, tak perlu ketawa sampai tak ingat dunia untuk lupakan masalah, Senyumlah dan minta petunjuk dari Allah.

Kerana kalau ketawa dan bersuka ria untuk melupakan masalah, memang akan lupa, tapi sebentar saja. Lepas tu akan datang balik masalah itu. Jadi, senyum dan cari jalan penyelesaiannya. InsyaAllah boleh.

Semoga Allah lapangkan seluas-luasnya dan permudahkan urusan kamu semua..sekian buat kali ini..

Semoga dipertemukan di entri yang lain.


nota:
[1] Sorry sebab dah berjanji nak senyum, terpaksa letak banyak gambar sendiri. :)

p/s: Saya akan memandu pulang sekarang. Mohon doa selamat sampai ya. Kalau apa-apa hal terjadi, mohon senyuman kamu semua dan doa. ^_^

updated: Sudah selamat sampai~ Alhamdulillah.


Comments

29 Responses to "Kamu kena senyum ok.."
  1. heheh..mybe tu da style kamuu berposing...tapi kalo senyum lg manesh..=p..
    SMILE!!

  2. hhaha masih boleh di perbaiki. yang penting machooo bang:)

  3. wakatta!!

    Kamu mesti rasa kamu MACHO kalau bergambar seperti itu....! Deshou??

    huhu

    ps:saya suke senyum sampai telinga~ ngee~~~

    Cop, gmbar last tu ko ke? awat pelik je??

  4. Sometimes, smile cannot defined us.. hehe

    hati-hati memandu pulang beraya. Letak rasa sabar di tempat pertama.
    InsyaAllah, selamat.

    Selamat hari raya !

  5. Wah, namaku ada di sini. Bangga bangga! :)

    Walaupun bermuka ketat, eh bersenyum ketat, tetapi beliau sangat ceria okey. Percayalah wahai pembaca sekalian walaupun aktiviti pernyembang hanya berlaku sekilas cuma.

    p/s : aku plak orang memang nak tau seorang yang suka senyum :)

  6. haha..mmg ensem senyum.Yup,seorang muslim harus murah dgn senyum dan bermanis muka :)


    TERBARU: Bayyinat-penjelasan

  7. Senyuman adalah nikmat yg Allah beri hanya pada MANUSIA.Sebab itulah kita tak pernah nampak kucing,hamster atau ayam senyum pada kita. :)

    Tapi,kdg2 sy suka buat muka ketat jugak.Mahal kot senyuman.=)

  8. Salam.

    Selamat pulang Shu'bah. Memandu elok2~

    Ya, tentang senyuman. Ingat apa aku cakap hari tu? Bahaya kalau yang senyum berlebihan itu manusia yang bernama Mughirah Shu'bah. =p

    Senyum sentiasa, lebih baik daripada buat muka kelat dan orang berfikir bukan2 pada kita kan?

    Lagipun, otot muka lebih baik untuk senyum, daripada muka yang masam hanya akan er, merosakkan otot2~ ^___^

    Bahkan, senyuman digalakkan. Bukankah senyuman itu suatu sedekah?

    Dan kamu, aku baru balik dari Melaka ni. -_-"

  9. senyum selagi mampu... nanty bile dah tak boleh senyum baru tawu kan?.. :) semoga sampai ke destinasi yang dituju dengan selamat... :)

  10. Selalu senyum, dah tak pasal2 orang ingat angau. -.-

  11. seekor kucing dh cair tgk shubah snyum..lari!!! xP

  12. bro.. senyuman ko serius menawan..
    nasib baik ak lelaki.. kui3

  13. hahahahaha
    awat wat muka peace gitu?
    oh no
    jangan2
    hahaha

  14. ha,shu'bah klu men volleyball mst ada senyuman yg terkeluar...hehehe...biasa la 2 klu senyum ketat,akk pn serius kt luar..terpaksa jd g2 sbb ada kisah di sebaliknya...huhuhu

  15. u have the smiling eyes though its hard to see the smiling lips...(erk)

  16. malu la kalo tgk munsyi snyum....nnti tergoda...hahaha...shu'bah xsnyum lg pn dh ramai yg beratur amik borang,kalo snyum x tau la cmne....=)

  17. eh eh.aku ada entri psl senyum dlm draft.bile ntah nk publish.taon dpn lah.heeee.baru aku perasan lah ko suke posing xnak pandang kamera.duhhh..lembap gile aku.kalau aku tgh sedih pastu aku snyum,org sure tau snyum tu fake gila. >.<

  18. munsyi senyuk ketat..hihihi..
    mmg ada sesetgh org sush nk senyum..sebb gigi tak cantik...hhaa..
    gurau jer...*entri hari2 terakhir ramadan..*

  19. ahak!!! kau senyum jugak aritu masa aku tegur kan :D

  20. @Yani: (Off topic) Testing reply komen..aha dah jadi dah rupa nye :D

  21. Haa kan comel kalau senyum :)

  22. @~Miss_eiyDa ~
    hehe.trademark sy begitu.thanks. =)


    @naz:
    hehe.thanks.akan diperbaiki. ;P


    @fana neechan:
    a'a, rasa macho sgt2.hehe

    ps: bukan suke senyum nampak gigi ke? :P

    yup.kawaii deshou~


    @queenlyana
    Yup. can always fake a smile. :)

    thanks. you too. InsyaAllah semua selamat. Ameen. Selamat hari raya juga~


    @hamiasraff
    hehe.sbb ko buat post letak link ku.hehe

    statement tak leh blah.hehe. biar sibuk bermain bowling,skilas je dpt sembang.

    p/s: ko kan artis,kena slalu senyum :P

  23. @iqbal
    tepat sekali.baru orang akan tertarik dgn apa yg nk disampaikn. :)


    @fatin
    eh, betul gak ek. baru perasan. :)

    jangan ketat2 sgt senyum.longgar sket.jgn mahal sgt.sederhana cukup.


    @zara
    hehe.exaggerate lor.pdhal ok je senyum byk. :)


    @sDanial
    betul2.ada penyakit tak leh senyum br tau kan? :P..thanks~


    @ainfathihah
    hehe.thanks

  24. @zala wajik
    hehe.yg tu senyum lain. ^_^


    @bihah
    kucing manakah?shuhhhh2! xP


    @kyo
    erk.tak tau nk ckp thanks ke ape.hehe


    @joe
    dah ko yg suruh buat comel, comel kan?:P


    @kak Fatini
    mase main volleyball kena senyum, br tak tension.eh, cerita apakah?wa, curious ni

  25. @atiqah
    erk..maybe I prefer smiling eyes kot. :P


    @usop
    hehe.tergoda la sgt. borang dah abes,gi kaunter sebelah :P


    @amirah
    sudah senyum ni :)


    @mili
    ak pun dh lame dlm draft ni.hehe.baru perasan ke?kan gamba yg mase GB gath tu aku xtgk kamera. :)


    @kak ayu
    senyum la kak,senyuk tu ape?hehe
    buat pembersihan gigi sblm senyum :P

  26. @achu
    mesti senyum. kalau tak senyum, xknal ramai org. :P


    @yani
    wee. thanks.

    @acapawn
    thanks bro sbb tlg~


    @mieya
    tgk la ayah sape. hehe

Blog Widget by LinkWithin

My Previous Stories

Web Statistics